SŁUŻBA KONTRAKTOWA
Służba kontraktowa to nowe rozwiązanie dotyczące powstania stosunku służbowego kandydatów do służby w Policji w związku z mianowaniem na okres służby kontraktowej, planowanej przede wszystkim w Oddziałach Prewencji Policji Policji w Poznaniu, Komendzie Miejskiej Policji w Poznaniu, a w uzasadnionych przypadkach w innych jednostkach woj. wielkopolskiego.
Służba kontraktowa skierowana jest między innymi dla:
I - kandydatów do służby w Policji posiadających wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe;
II - kandydatów nieposiadających wykształcenia średniego lub średniego branżowego, którzy w toku postępowania kwalifikacyjnego wykażą posiadanie specjalistycznych kwalifikacji, uprawnień lub umiejętności pożądanych ze względu na potrzeby kadrowe Policji.
Najważniejsze informacje na temat służby kontraktowej:
- mianowanie na okres służby kontraktowej nastąpi po zawarciu umowy, tj. kontraktu między kandydatem, a właściwym przełożonym;
- policjanci w służbie kontraktowej mianowani będą na stanowiskach służbowych w korpusie szeregowych Policji;
- kontrakt zawierany będzie na okres od 3 do 5 lat i można jednorazowo go ponowić;
- kandydat posiadający co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe, będzie mógł wystąpić z wnioskiem o mianowanie na stałe 6 miesięcy przed upływem okresu, na jaki został zawarty kontrakt;
- po zawarciu kontraktu policjant zostaje mianowany i skierowany na szkolenie dla policjantów w służbie kontraktowej w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań.
Postępowanie kwalifikacyjne kandydatów, składa się z następujących etapów:
1) złożenie wymaganych dokumentów;
2) test wiedzy;
3) test sprawności fizycznej;
4) badanie psychologiczne w tym test psychologiczny;
5) komisja lekarska;
6) rozmowa kwalifikacyjna;
7) sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym w policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji;
8) postępowanie sprawdzające, które jest określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych – w przypadku braku odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa.
Więcej informacji o dokumentach znajduje się w zakładce: WYMAGANE DOKUMENTY POBIERZ
Służba Kontraktowa w Policji dla byłych funkcjonariuszy!
Służba kontraktowa w Policji to możliwość powrotu do służby w szeregach Policji w nowoczesnej i elastycznej formie, dostosowanej do indywidualnych potrzeb oraz umiejętności byłych funkcjonariuszy.
Dla byłych funkcjonariuszy Policji utworzono możliwość ponownego podjęcia służby w charakterze kontraktowym. To rozwiązanie daje szansę na kontynuowanie służby w Policji bez konieczności przechodzenia przez standardową procedurę rekrutacyjną, oraz bez utraty do posiadanych praw emerytalnych.
Służba kontraktowa realizowana będzie przede wszystkim w Oddziale Prewencji Policji w Poznaniu, Komendzie Miejskiej Policji w Poznaniu a także w wybranych jednostkach wielkopolskiej Policji.
Najważniejsze uregulowania:
• prawo do emerytury nie ulega zawieszeniu,
• emerytura nie zostanie zmniejszona z uwagi na osiąganie dodatkowego przychodu,
• mianowanie na okres służby kontraktowej nastąpi po zawarciu umowy tj. kontraktu między kandydatem a właściwym przełożonym,
• kontrakt zawiera się na okres od 3 do 5 lat i można jednorazowo go ponowić,
• za służbę otrzymuje się uposażenie zasadnicze wraz z dodatkami o charakterze stałym, tj. dodatek służbowy, za stopień oraz stażowy,
• zaszeregowanie nastąpi jedynie w korpusie szeregowych Policji, (z zachowaniem stopnia służbowego),
• policjantowi w służbie kontraktowej nie będzie przysługiwało m.in. świadczenie za długoletnią służbę po 15 latach służby oraz motywacyjne po osiągnięciu 25 lat służby albo 28 lat i 6 miesięcy służby, nagroda jubileuszowa czy odprawa,
Decydując się ponownie założyć policyjny mundur kandydaci nie będą kierowani na szkolenie zawodowe podstawowe oraz kurs podstawowy zawodowy dla służby kontraktowej.
Postępowanie kwalifikacyjne dla byłych funkcjonariuszy, którzy złożą akces ponownego do niej wstąpienia, jeżeli podczas pełnienia służby w Policji uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe:
I - przed upływem 5 lat od dnia wystąpienia ze służby:
1. złożenie wymaganych dokumentów,
2. rozmowa kwalifikacyjna,
3. komisja lekarska,
4. sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym w policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji,
5. postępowanie sprawdzające, które jest określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych – w przypadku braku odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa.
II - po upływie 5 lat od dnia wystąpienia ze służby:
1. złożenie wymaganych dokumentów,
2. test sprawności fizycznej,
4. rozmowa kwalifikacyjna,
5. komisja lekarska,
6. sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym w policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji,
7. postępowanie sprawdzające, które jest określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych – w przypadku braku odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa.
III - w dniu zwolnienia ze służby w Policji posiadano policyjny stopień w korpusie co najmniej oficerów młodszych Policji:
1. złożenie wymaganych dokumentów,
2. rozmowa kwalifikacyjna,
3. komisja lekarska,
4. sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym w policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji,
5. postępowanie sprawdzające, które jest określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych – w przypadku braku odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa.
Wymagane dokumenty:
• podanie o przyjęcie do służby,
• kwestionariusz osobowy kandydata do służby (część A i B),
• dokumenty stwierdzające wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz zawierające dane o uprzednim zatrudnieniu,
• ankietę bezpieczeństwa osobowego w terminie i miejscu wyznaczonym w toku prowadzonej rekrutacji.
• w przypadku posiadania policyjnego stopnia w korpusie co najmniej oficerów młodszych Policji (akt mianowania na stopień).
W przypadku pytań i wątpliwości dotyczących służby kontraktowej zapraszamy do kontaktu - inforlinia: 609 602 257, adres e-mail: dobor@po.policja.gov.pl