Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Informacje dla osób z niepełnosprawnością

Informacja dla osób niedosłyszących

Niesłyszący i niedosłyszący petenci Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie.

 

Film KWP_Poznan.mp4

Opis filmu: Tłumacz języka PJM

Wczytywanie pliku Odtwarzacz wideo.
Aktualny czas 0:00
Czas trwania -:-
Załadowany: 0%
Typ strumienia NA ŻYWO
Pozostały czas -:-
 
1x
    • Rozdziały
    • Opisy wyłączone, zaznaczone
    • Napisy wyłączone, zaznaczone

      Pobierz plik KWP_Poznan.mp4 (format mp4 - rozmiar 28.91 MB)

       

       

      Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 z późn. zm.).

      Osoby uprawnione są zobowiązane zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie. Aby to zrobić, należy:

      pobrać i wypełnić formularz zgłoszenia - plik do pobrania poniżej - i przesłać na adres e-mail:
      opc@po.policja.gov.pl  bądź faxem pod numer: 47 77 140 12

      tłumacz online dostępny przez komunikator Jabber. Informacja o usłudze na stronie: https://euslugi.policja.pl/eu/

      Dla wiadomości SMS dla osób niesłyszących w województwie wielkopolskim został uruchomiony numer 519 064 780

      Podczas zgłaszania za pomocą sms na numer Centrum Powiadamiania Ratunkowego należy napisać SMS:

      • jestem osobą niesłyszącą
      • adres zdarzenia: powiat, gminę, miejscowość, ulicę oraz numer domu lub mieszkania, numer klatki w bloku oraz piętro, na którym doszło do zdarzenia
      • krótką informację co się stało
      • ilość osób poszkodowanych
      • służbę, która jest potrzebna
      • swoje imię i nazwisko
      • Czekać na zwrotnego SMS z CPR, potwierdzającego przyjęcie zgłoszenia

      Czekać na służbę ratunkową w zgłoszonym i bezpiecznym miejscu.

      Jak załatwić sprawę w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Poznaniu?

      Krótki przewodnik w 10 punktach

      1. Przygotuj się: Zanim udasz się do nas, upewnij się, że masz przy sobie dowód osobisty. Będzie on potrzebny do odbioru przepustki.

      2. Jak dojechać: Nasz obiekt bardzo łatwo znaleźć. Komenda Wojewódzka Policji, która znajduje się przy ulicy Kochanowskiego 2a. Nazwa Komendy jest wyraźnie napisana przy głównym wejściu do budynku.

      3. Gdzie szukać: Po przyjeździe poszukaj recepcji lub punktu odbioru przepustek. Znajdują się one przy głównym wjeździe, obok parkingu i bramy wjazdowej. Nasz pracownik powie Ci dokładnie, co dalej trzeba zrobić.

      4. Przystanek tramwajowy: Jeżeli przyjedziesz tramwajem, wysiądź na przystanku Most Teatralny od ulicy Roosvelta lub na przystanku Rynek Jeżycki od ulicy Dąbrowskiego. Punkt odbioru przepustek i recepcja są kilka ulic dalej sąsiadujących z każdym z tych przystanków.

      5. Pokaż dowód: Jeśli będziesz potrzebował wejść na teren Komendy, konieczna będzie przepustka. Gdy już znajdziesz się w punkcie odbioru przepustek, okaż dowód osobisty pracownikowi.

      6. Odbierz przepustkę: Po weryfikacji tożsamości otrzymasz przepustkę, która upoważni Cię do wejścia na teren jednostki.

      7. Nie chodź sam: Pamiętaj, że nie możesz poruszać się po terenie jednostki samodzielnie. Będziesz miał przydzielonego pracownika policji, który będzie Ci towarzyszył w trakcie przebywania na Komendzie.

      8. Zachowuj spokój: Bądź spokojny i cierpliwy. Wszystkie nasze procedury mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa zarówno Twojego jak i innych osób.

      9. Zakończenie wizyty: Po załatwieniu wszystkich spraw, opuść teren jednostki zgodnie z instrukcjami wyznaczonego pracownika.

      10. Pamiętaj, że jesteśmy tutaj po to, aby Ci pomóc. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, śmiało pytaj!

      Powrót na górę strony