Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Poznań - Konferencja w Starostwie Powiatowym w Poznaniu

Data publikacji 27.02.2013
k12W Sali Sesyjnej Starostwa Powiatowego w Poznaniu odbyła się konferencja pn. „Zasady współpracy pomiędzy organami samorządowymi, inspekcjami i służbami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo i porządek publiczny podczas imprez i zgromadzeń na terenie powiatu poznańskiego”. Konferencja zorganizowana została przez komendanta Miejskiego Policji w Poznaniu pod honorowym patronatem Starosty Poznańskiego.

Spotkanie w Starostwie Powiatowym w Poznaniu rozpoczął Pan Tomasz Łubiński Wicestarosta Powiatu Poznańskiego, a także mł. insp. Roman Kuster Komendant Miejski Policji w Poznaniu, który m. in. podziękował Panu Staroście za wsparcie i pomoc w zorganizowaniu konferencji, mającej istotne znaczenie dla bezpieczeństwa lokalnej społeczności. Konferencja zorganizowana w Starostwie Powiatowym w Poznaniu miała na celu wypracowanie i ujednolicenie form postępowania w przypadku organizowania imprez i zgromadzeń, występujących na terenie podpoznańskich gmin. Jednym z podstawowych założeń było również przybliżenie i omówienie obowiązujących w tym zakresie przepisów, które bezpośrednio przekładają się na bezpieczeństwo publiczne.

W trakcie konferencji omawiane były kwestie związane zarówno z kompetencjami Państwowej Inspekcji Sanitarnej, a także procedury dotyczące zajmowania dróg, ich szczególnego wykorzystania oraz zmian w organizacji ruchu podczas prowadzonych imprez. Poruszono ustawowe wymagania związane z opiniowaniem imprez masowych i obowiązków organizatora w zakresie udziału służb medycznych, zabezpieczania i opiniowania imprez masowych pod względem bezpieczeństwa przeciwpożarowego, a także praktycznym udziałem Państwowej Straży Pożarnej w operacyjnym zabezpieczeniu tego typu sytuacji. Funkcjonariusze Policji skupili się głównie na roli i zadaniach Policji w tym zakresie, a także na policyjnych czynnościach związanych z działaniami na rzecz bezpieczeństwa publicznego i porządku prawnego podczas zgromadzeń.

Konferencja, w której uczestniczyli wójtowie i burmistrzowie podpoznańskich gmin wraz ze swoimi pracownikami merytorycznymi, odbyła się przy wsparciu przedstawicieli wielu instytucji i służb. Wsparcie merytoryczne przekazali m. in. Dyrektor Rejonowej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Poznaniu Pani mgr Estera Drzewiecka – Makowska, Powiatowy Inspektor Sanitarny Pan Witold Draber, Powiatowy Lekarz Weterynarii Pan Ireneusz Sobiak oraz Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej nadbryg. Witold Rewers.

Prelegentom i uczestnikom konferencji - dziękujemy



 

Powrót na górę strony