KWP - Trening kompetencyjny dla klas policyjnych
Treningi kompetencyjne zostały wprowadzone w roku szkolnym 2014-2015 jako odpowiedź na wnioski grona pedagogicznego oraz przedstawicieli Sekcji Psychologów KWP w Poznaniu, które zgłoszone zostały podczas konferencji na temat Rozwoju współpracy ze szkołami objętymi patronatem Komendanta Wojewódzkiego Policji w Poznaniu. W bieżącym roku szkolnym w treningach kompetencyjnych wzięło udział około tysiąca uczniów z klas o profilu policyjnym z Wielkopolski.
Zajęcia miały charakter głównie warsztatowy. Przeprowadzono symulacje rozmów kwalifikacyjnych, zrealizowano indywidualne rozmowy z uczniami, mające na celu rozwój ich zdolności samopoznania, świadomego kształtowania siebie oraz pokierowania swoją drogą zawodową. Ponadto odbyły się zajęcia integracyjne i dyskusja na temat sztuki autoprezentacji. Gościem specjalnym, fachowo wspomagającym treningi była znana z telewizyjnych programów reality show pani Manuela Michalak, na którą młodzież żywo reagowała otwierając się na konstruktywną krytykę. Ponadto prawie każdy z uczniów spróbował swoich sił pokonując policyjny tor przeszkód pod okiem profesjonalnego instruktora z Wydziału Kadr i Szkolenia KWP w Poznaniu, który mierzył czas potencjalnym kandydatom do służby. W drugim dniu treningów kadeci mieli okazję wysłuchać wykładu na poziomie akademickim w Wyższej Szkole Pedagogiki i Administracji w Poznaniu. Na koniec grupy odwiedziły Interaktywne Centrum Bezpieczeństwa SKODA AUTOLAB.
Podczas treningów kompetencyjnych uczniowie wykazali się ogromnym zaangażowaniem i dojrzałością. Do domu wrócili pełni przemyśleń na temat swojej przyszłości. Z rozmów z nauczycielami wynika, że warto kontynuować prowadzenie takich treningów, gdyż okazały się one skutecznym motywatorem dla maturzystów do przyjęcia w pełni odpowiedzialnych postaw, ponadto stanowią profesjonalne przygotowanie do wejścia na rynek pracy poprzez rozwijanie uniwersalnych kompetencji, a szczególnie cennym wsparciem są dla osób poważnie myślących o wstąpieniu do służby w Policji.