KWP - Cykl szkoleń dla Służby Dyżurnej oraz operatorów numeru alarmowego 112
W marcu 2025 r. Sztab Policji Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu we współpracy z Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Poznaniu zorganizował cykl szkoleń dla Służby Dyżurnej Stanowisk Kierowania Komend Miejskich i Powiatowych Policji woj. wlkp., Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu oraz operatorów numeru alarmowego 112.
Szkolenie to ma na celu poprawę jakości współpracy, która niewątpliwie wpływa na szybkość udzielenia skutecznej pomocy przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa podmiotów biorących udział w realizacji zgłoszenia. Jednocześnie w ramach doskonalenia zawodowego dla policjantów realizujących zadania Dyżurnego i Zastępcy Dyżurnego zasadnym jest usystematyzowanie wiedzy i doświadczeń wynikających z przeprowadzonego szkolenia w oparciu o procedury postępowania w przypadku przyjęcia zgłoszenia o zdarzeniu.
W dniach 03 – 07.03.2025 r. w Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Poznaniu na ul. Wiśniowej 13a obyło się szkolenie dla Służby Dyżurnej Policji garnizonu wielkopolskiego, prowadzone przez koordynatorów – trenerów z CPR. Przedstawione zostały algorytmy
i procedury podczas przyjęcia zgłoszenia przez operatora numeru alarmowego 112. Ponadto Dyżurny obecny był podczas przyjmowania zgłoszenia. Miał możliwość zapoznania się z systemem informatycznym, na którym pracują operatorzy CPR i jakie dane te systemy przetwarzają.
W Komendzie Miejskiej Policji w Poznaniu, Kaliszu i Koninie od dnia 11 marca 2025 r. rozpoczęło się szkolenie dla Operatorów numerów alarmowych 112. Na samym początku spotkania Naczelnicy Wydziału Sztab Policji pokrótce omówili strukturę danych jednostek Policji oraz przedstawili dane na temat poszczególnych kategorii przestępstw. Druga częścią szkolenia było zaprezentowanie Stanowisk Kierowania, jego obsady, systemów informatycznych i przedstawienie zakresu obowiązków Dyżurnego i jego Zastępcy, którzy pełnią służbę całodobowo, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku.
Szkolenia te pokazują, jak ważne jest osobiste spotkanie Dyżurnego Policji z operatorem numeru alarmowego i wymiana doświadczeń podczas przyjęcia zgłoszenia. ,,Informacja”, a dokładnie jej pozyskanie w szczegółach, to najważniejsza rzecz zarówno dla operatora jak i Dyżurnego Policji, która stanowi podstawę do prawidłowej i bezpiecznej obsługi danego zdarzenia.