KWP - „Pierwsza pomoc w rozmowie telefonicznej”
Policjanci z całej wielkopolski pracujący na dyżurkach otrzymali specjalny poradnik, który zawiera podstawowe informacje dotyczące udzielania pierwszej pomocy. Ma za zadanie wspomóc pracę dyżurnych, którzy co jakiś czas otrzymują telefony od osób, które potrzebują natychmiastowej pomocy.
W poradniku przedstawiony jest sposób prowadzenia rozmowy z wzywającym pomocy, sposób przejęcia inicjatywy w rozmowie, metody uspokojenia rozmówcy oraz sposób nakłonienia zgłaszającego aby udzielił pomocy. Ponadto w poradniku ujęte są algorytmy postępowania w resuscytacji krążeniowo-oddechowej u dzieci i dorosłych. Zawarte w poradniku algorytmy postępowania są zgodne z Wytycznymi Europejskiej Rady Resuscytacji z 2015 roku.
W podręczniku zaprezentowano najczęściej spotykane przypadki, które mogą wystąpić w trakcie służby i wskazano porady, jakie należy udzielić do przyjazdu Zespołu Ratownictwa Medycznego. Tego typu wiedza wykorzystana w praktyce przez policjantów, niejednokrotnie ratowała już ludzkie życie w sytuacjach kryzysowych.
MW/MŚ