Szamotuły - Konferencja dotycząca bezpieczeństwa
Data publikacji 27.03.2015
Komendant Powiatowy Policji w Szamotułach wyszedł z inicjatywą zorganizowania konferencji dla przedstawicieli władz samorządowych. Pierwsze tego typu zebranie miało miejsce w roku ubiegłym. Tegoroczne spotkanie odbyło się 26 marca br. w sali konferencyjnej Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach. Na zaproszenie komendanta gośćmi komendy byli burmistrzowie, wójtowie, przewodniczący rad oraz wyznaczeni przedstawiciele urzędów i instytucji współpracujących z Policją.
Celem organizacji powyższego spotkania było podjęcie współpracy w zakresie bezpieczeństwa oraz wyeliminowanie błędów w zakresie współpracy na poszczególnych płaszczyznach. Biorący udział w spotkaniu omówili między innymi stan bezpieczeństwa na terenie poszczególnych gmin powiatu szamotulskiego. W związku ze zbliżającym się sezonem urządzania imprez o charakterze kulturalnym na terenie poszczególnych gmin, przedyskutowali zasady organizacji imprez masowych. Przypomnieli sobie również jak należy kwalifikować poszczególne imprezy oraz jakie obowiązki ciążą na organizatorach takich wydarzeń. Uczestnicy spotkania omówili także procedury związane z organizacją zgromadzeń publicznych.
W trakcie spotkania przedstawiciele samorządów wskazali również problemy, które dotyczą mieszkańców oraz swoje pomysły w zakresie poprawy bezpieczeństwa.