Poznań - Bądź Świadomym Konsumentem – kampania dla konsumentów w wieku 60+
Data publikacji 21.11.2011
W trakcie spotkań w Sali Karmelitańskiej przy ul. Łąkowej w Poznaniu oraz Dziennym Domu Pomocy Społecznej nr 2 przy ul. Nowy Świat 7/11 w Poznaniu uczestnicy kampanii zdobywali kompetencje konsumenckie w zakresie:
- wiedzy – znaczenie ochrony konsumentów, prawa konsumentów, źródła informacji i pomocy w sprawach konsumenckich,
- umiejętności – rozróżnianie różnych rodzajów umów konsumenckich, dochodzenie roszczeń, pozyskanie potrzebnej wiedzy lub informacji,
- postaw – świadoma/aktywna konsumpcja, asertywne podejście do ofert składanych konsumentom, szacunek dla swoich pieniędzy – dochodzenie roszczeń, szacunek/ochrona swoich danych osobowych.
W ramach zajęć z zakresu prewencji kryminalnej policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu z Wydziału Prewencji asp. sztab. Joanna Kęcińska oraz z Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą asp. Filip Grzegorzewski przedstawili seniorom tematykę związaną z zagrożeniami na które mogą być narażeni konsumenci podczas kontaktów z nieuczciwym przedsiębiorcą. Prowadzący informowali kiedy należy być szczególnie ostrożnym korzystając z ofert telefonicznych, sprzedaży poza lokalem, pożyczek „zero procent”, czy zawierania transakcji poprzez internet.
Radzili również aby zawsze czytać dokładnie umowy przed ich podpisaniem, chronić swoje dane osobowe i własny podpis.
Każdy z uczestników otrzymał od organizatorów spotkania specjalnie wydane na potrzeby kampanii poradniki i ulotki „Bądź Świadomym Konsumentem”.