Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Kalisz - Uważaj na swój rower

Data publikacji 01.08.2011
Kradzieże rowerów stały się prawdziwą plagą spędzającą sen z oczu ich właścicielom. Policyjne statystyki pokazują bezczelność grasujących złodziei, którzy kradną rowery z piwnic, balkonów, klatek schodowych i sprzed sklepów. Rower łatwo można stracić również na ulicy lub w parku. Niestety, nie istnieje stuprocentowe zabezpieczenie roweru przed kradzieżą.

Praktycznym sposobem na zabezpieczenie roweru przed kradzieżą są najprostsze metody takie jak:
  • przemalowanie fragmentu jego ramy,
  • gdy nie ma numerów fabrycznych, można nanieść np. swój numer PESEL w warsztacie mechanicznym,
  • zaopatrzyć, zwłaszcza drogie rowery w tzw. tajnopis - specjalne znaki widoczne w promieniach ultrafioletowych,
  • wyposażyć go w solidny łańcuch i kłódkę aby przypinać go do trwałego elementu np. budynku, znaku drogowego, parkometru, balustrady, itp.
  • gdy zostawiamy rower przed sklepem, to zawsze na widoku nigdy w bramie, za kioskiem, w korytarzu, w piwnicy itp.
  • zawsze łańcuch przekładamy przez ramę roweru i tylne koło (nigdy tylko przez przednie koło),
  • nie stosujemy jako zapięcie roweru do trwałego elementu cienkich linek, sprężynek z zapięciami szyfrowanymi - można je łatwo przeciąć,
Czego absolutnie i pod żadnym pozorem nie wolno robić :
  • zostawiać roweru otwartego i gotowego do drogi w miejscach publicznych: przed sklepem, na ulicy itp.
  • zostawiać rowerów na klatkach schodowych, w piwnicy, suszarni, nawet jeśli w bloku jest domofon, a także w garażu czy pomieszczeniach gospodarczych
Doświadczenie pokazuje jednak, że można w znacznym stopniu ograniczyć ryzyko kradzieży, zachowując się po prostu rozsądnie. Właściciele rowerów z naiwnością, zostawiają swoje pojazdy " na chwilkę" przed sklepem bez żadnego zabezpieczenia. Warto też pamiętać, że im bardziej drogi rower tym większa szansa, że przyciągnie uwagę złodziei. Postaraj się aby twój rower nie wyglądał jak bardzo drogie „cacko”, niech lepiej będzie przeciętnym rowerem miejskim.
Powrót na górę strony