STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM WE WRZEŚNIU 2014 ROKU - Statystyka - Policja Wielkopolska

Statystyka

STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM WE WRZEŚNIU 2014 ROKU

Informacja o stanie bezpieczeństwa ruchu drogowego w Wielkopolsce we wrześniu 2014 roku

 

Liczba wypadków drogowych

2012

2013

2014

W bieżącym miesiącu

243

263

222

Od początku roku

1879

1797

1741

 

Liczba kolizji drogowych

2012

2013

2014

W bieżącym miesiącu

2523

2645

2395

Od początku roku

21922

22432

20754

 

Ilość osób rannych

2012

2013

2014

W bieżącym miesiącu

297

301

262

Od początku roku

2278

2129

2066

 

Ilość osób zabitych

2012

2013

2014

W bieżącym miesiącu

26

30

21

Od początku roku

232

188

197

 

 
PRZYCZYNY

            Najczęstsze przyczyny powstawania zdarzeń drogowych we wrześniu br. to:

  • nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu – 547 zdarzenia
  • niezachowanie bezpiecznego odstępu – 376 zdarzeń
  • niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 354 zdarzenia.
           

NIETRZEŹWI KIEROWCY

            We wrześniu br. policjanci ujawnili na terenie województwa 252 nietrzeźwych kierujących pojazdami mechanicznymi oraz 229 nietrzeźwych rowerzystów. Ponadto nietrzeźwi kierowcy byli sprawcami 53 wypadków i kolizji drogowych.

 

SPRAWCY

            Kierujący samochodami osobowymi spowodowali 1566 zdarzeń, kierujący samochodami ciężarowymi spowodowali 242 zdarzenia, rowerzyści 48 zdarzeń. Piesi uczestnicy ruchu drogowego spowodowali 36 zdarzeń drogowych.

 

OFIARY

            We wrześniu br. w wypadkach ze skutkiem śmiertelnym zginęli:

  • kierujący samochodem osobowym – 8,
  • pieszy uczestnik ruchu – 8,
  • kierujący samochodem ciężarowym – 3,
  • kierujący motocyklem – 1,
  • kierujący rowerem – 1.
 


SPRAWY BIEŻĄCE
 

·         Przypominamy o obowiązku  używania elementów odblaskowych, w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu, przez pieszych poruszających się po drodze poza obszarem zabudowanym po zmierzchu.
  
·         Z uwagi na zmieniające się warunki atmosferyczne apelujemy  o dostosowanie prędkości do warunków ruchu, zastosowanie szczególnej ostrożności podczas wykonywania manewrów wyprzedzania oraz włączania się do ruchu.