Aktualności

"A Ty (ś)pij…"

A Ty s pij robocza wersja 18 12 Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu dzięki finansowemu wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, na terenie miasta Poznania realizuje kampanię pod hasłem „A Ty (ś)pij…”, mającą na celu przeciwdziałanie zjawiskom przemocy w rodzinie i alkoholizmu. Patronem medialnym kampanii jest Cityboard Media.

W jej realizacji wykorzystywana jest wielkoformatowa reklama, tzw. billboardy. Wielkie plakaty wskazują na jeden z powodów, który ogranicza możliwość skutecznego niesienia pomocy ofiarom przemocy w rodzinie, a mianowicie bierność w obliczu dostrzegalnych przejawów łamania prawa w tym obszarze. Jednocześnie przełamanie tej bariery w postrzeganiu otaczającej nas rzeczywistości jest najpewniejszym środkiem w skutecznym niesieniu pomocy poszkodowanym. Należy także pamiętać, że niestety zbyt często zjawisko to wiąże się z nadużywaniem używek, w tym także alkoholu. Przemoc w rodzinie jest niezwykle niepokojącym zjawiskiem ze względu na ogromne problemy w przerywaniu swoistej spirali agresji, która staje się także elementem wychowywania dzieci. To one są najpierw narażone na skutki bezprawnego działania sprawców, a potem same mogą stosować te „sprawdzone” metody socjalizacji względem innych. Dlatego niezwykle ważne jest uświadomienie każdemu człowiekowi jak ważne jest zachowanie zdolności do empatii stanowiącej przeciwwagę do tzw. „znieczulicy” i odrzucenie bierności, które czasem mogą prowadzić wręcz do tragedii.

Kampania pod hasłem „A Ty (ś)pij…” jest uzupełnieniem długofalowej polityki realizowanej przez wielkopolski garnizon Policji w zakresie ograniczania zjawiska przemocy w rodzinie. Systematyczne działania podejmowane w tym obszarze nie ograniczają się tylko do prowadzenia kampanii medialnych, czy konkursów o charakterze profilaktycznym, ale również dotyczą skutecznego wpływania na wzrost efektywności współpracy szeregu instytucji odpowiedzialnych za ograniczanie i przeciwdziałanie zjawiskom przemocy w rodzinie i alkoholizmowi.

Nie śpijmy z szeroko otwartymi oczyma! Przede wszystkim w rozumieniu szerszego dobra.

Powrót na górę strony